Stefan Szepesi

Directeur

Stefan’s grote passies zijn wandelen en onderhandelen. Hij is voormalig diplomaat en oprichter van het expertise netwerk Negotiation & Public Service. Stefan houdt zich het liefst bezig met het begeleiden van complexe onderhandelingen. Via trainingen helpt hij anderen om betere onderhandelaars te worden. En zijn kinderen zorgen ervoor dat hij zelf iedere dag blijft leren.

Stefan trainde de afgelopen jaren ambtenaren, diplomaten en medewerkers van nonprofits in Nederland en daarbuiten. Als adviseur en trainer is hij onder andere betrokken bij geschillen tussen burgers, gemeenten en provincies, interdepartementale samenwerking tussen ministeries en internationale onderhandelingen, onder meer in de humanitaire hulpverlening.

Hij werkte eerder bij buro RoutsLaeven en was daarvoor in het buitenland actief bij de Wereldbank en de EU, onder meer als economisch adviseur in het Midden-Oosten Quartet van de EU, VN, VS en Rusland. In 2012 kwam Stefan voor het eerst in aanraking met Harvard Onderhandelen en het Mutual Gains gedachtegoed en hij was meteen verkocht. Als directeur leidde hij vijf jaar lang het Abraham Path Initiative, een initiatief dat tot doel heeft mensen wereldwijd te inspireren door middel van wandelen, gastvrijheid en verhalen vertellen.

Stefan spreekt en schrijft regelmatig over dilemma’s die zich voordoen “aan tafel” en over de verschillen tussen het virtueel (online) en face-to-face onderhandelen. Daarnaast schrijft hij al een paar jaar aan een boek over wandelen met kinderen, een project dat maar niet af komt… Eén van Stefan’s favoriete professionele hobbies is het ontwerpen en begeleiden van simulaties, spelvormen waarbij deelnemers inzichten toepassen en praktische vaardigheden leren, geïnspireerd op een casus uit de praktijk.

Stefan werkt sinds het najaar van 2020 bij WesselinkVanZijst en geeft onder andere leiding aan de SOM Academie. Hij studeerde aan de Universiteit van Maastricht (economie) en Princeton (Public Policy).

stefan.szepesi@wesselinkvanzijst.nl
LinkedIn

Stefan Szepesi

Directeur

Stefan’s grote passies zijn wandelen en onderhandelen. Hij is voormalig diplomaat en oprichter van het expertise netwerk Negotiation & Public Service. Stefan houdt zich het liefst bezig met het begeleiden van complexe onderhandelingen. Via trainingen helpt hij anderen om betere onderhandelaars te worden. En zijn kinderen zorgen ervoor dat hij zelf iedere dag blijft leren.

Stefan trainde de afgelopen jaren ambtenaren, diplomaten en medewerkers van nonprofits in Nederland en daarbuiten. Als adviseur en trainer is hij onder andere betrokken bij geschillen tussen burgers, gemeenten en provincies, interdepartementale samenwerking tussen ministeries en internationale onderhandelingen, onder meer in de humanitaire hulpverlening.

Hij werkte eerder bij buro RoutsLaeven en was daarvoor in het buitenland actief bij de Wereldbank en de EU, onder meer als economisch adviseur in het Midden-Oosten Quartet van de EU, VN, VS en Rusland. In 2012 kwam Stefan voor het eerst in aanraking met Harvard Onderhandelen en het Mutual Gains gedachtegoed en hij was meteen verkocht. Als directeur leidde hij vijf jaar lang het Abraham Path Initiative, een initiatief dat tot doel heeft mensen wereldwijd te inspireren door middel van wandelen, gastvrijheid en verhalen vertellen.

Stefan spreekt en schrijft regelmatig over dilemma’s die zich voordoen “aan tafel” en over de verschillen tussen het virtueel (online) en face-to-face onderhandelen. Daarnaast schrijft hij al een paar jaar aan een boek over wandelen met kinderen, een project dat maar niet af komt… Eén van Stefan’s favoriete professionele hobbies is het ontwerpen en begeleiden van simulaties, spelvormen waarbij deelnemers inzichten toepassen en praktische vaardigheden leren, geïnspireerd op een casus uit de praktijk.

Stefan werkt sinds het najaar van 2020 bij WesselinkVanZijst en geeft onder andere leiding aan de SOM Academie. Hij studeerde aan de Universiteit van Maastricht (economie) en Princeton (Public Policy).

stefan.szepesi@wesselinkvanzijst.nl
LinkedIn